dia tidak akan MENYENTUHMU sebelum bernikah denganmu...
dia tidak akan MEMANGGILMU SAYANG sebelum bernikah denganmu...
dia tidak MELIHAT AURATMU sebelum bernikah denganmu...
dia tidak akan menyebabkanmu LALAI DARI MENJADI HAMBA ALLAH YANG BAIK.
wallahu'alam. :)

Friday, March 11, 2011

.: Tudung :.

Assalamu'alaikum..

wahai Muslimahku, apa jadi dengan tudung kita sekarang ya? fikir2kan lah..
lihatlah tudung bagaimana yang kita pakai sekarang... macam ni kah??


(sila 'right click' dan tekan 'view' untuk lebih jelas)

atau indah begini?



Muslimahku,apa yang ana tengok kini ramai yang memakai tudung..alhamdulillah bagus la... TAPI masalahnya ramai yang pakai tudung tapi tidak menepati syarak.. selendang2 itu apa? ana nak tanya, kalian pakai selendang2 tu rasanya dah tutup aurat menurut islam ke? apa yang ana tengok selendang2 KINI banyak yang pendek. senang nak jumpa terutama kat KL ni.. macam mana tah nak pakai ana pun tak tahu la..huhu... ana tidak menunding jari pada sesiapa,cuma perhatikan lah adakah betul kita pakai?

ana bukanlah orang yang berhak menyoal perkara ni,tapi kerana terlalu menyayangi kalian,ana x mampu tengok dan berdiam diri.. selendang2 ni ada juga orang2 yang rapat dengan ana pakai,ada yang dah kena tegur namun macam 'angin lalu' je...Allah... dakwah tak semudah di jangka kan.. :)

ok..cuba perhatikan selendang yang patung ni pakai



agak2 kalau kita pakai macam gambar tu, ia menepati ayat Al-Quran ni x?

"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir(muka dan tapak tangan) daripadanya dan hendaklah mereka MENUTUP belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka......" [surah an-Nur ayat 31]

juga ayat ini

Wahai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka menutupkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka. yang demikian itu supaya mereka mudah dikenali. Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah Maha Pengampun, lagi Maha Penyayang. ( surah al-Ahzab, ayat 59)

Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya. (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

Renungkan lah.. ana tahu ada tudung seperti selendang tu yang tebal menutup aurah..tapi perhatikan lah dahulu sebelum membeli..
anda BERHAK mengubahnya.. mengubah kepada tudung yang tidak menepati syarak kepada tudung yang menepati syarak..

Dan tidak ketinggalan mengenai STOKIN..Muslimahku, cuba kita perhati balik surah an-nur tadi... ".......
janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir(muka dan tapak tangan)....." Jadi kaki kita adalah AURAT! tutup la ia.... juga ana amat-amat sarankan pakailah sarung lengan.

tak susah kan?? ISLAM amat menjaga muslimah2nya... :)

antunna takut pakai tudung labuh sebab nanti nampak gemuk?? KETAHUILAH lelaki yang beriman tidak pandang semua tu. wallahu'alam..

BEKERJA UNTUK ISLAM BUKAN SATU PILIHAN!

wallahu'alam..
  • Mencari Redhatullah

No comments:

Post a Comment