dia tidak akan MENYENTUHMU sebelum bernikah denganmu...
dia tidak akan MEMANGGILMU SAYANG sebelum bernikah denganmu...
dia tidak MELIHAT AURATMU sebelum bernikah denganmu...
dia tidak akan menyebabkanmu LALAI DARI MENJADI HAMBA ALLAH YANG BAIK.
wallahu'alam. :)

Monday, March 7, 2011

Pengalamanku ~ :)

Assalamu'alaikum...
Alhamdulillah lama dah tak tulis blog..rindu berblog..hehe..
nak kata busy tak juga..cuma tak tahu nak tulis apa... :)

Alhamdulillah hari jumaat-sabtu hari tu ana ikut kak long ana jadi fasi untuk adik2 sekolah kebangsaan convent yang di buat di UKM. adik2 tu darjah 4,5 dan 6..tercabar juga dengan mereka ni..hehe..tapi alhamdulillah gembira sungguh! first time ni.. hehe.. macam-macam kerenahnya.. cuma mereka agak tak biasa dengan kem2 sebegini..ada la yang sakit perut la..sakit kaki dan macam2 lah..huhu... jadi itulah pengalaman pertama bagi mereka dan ana..hehe... :D

seperti family ana,mereka juga memanggil ana kakcik..huhu..rasa lebih rapat dengan mereka..
alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar..melihat mereka,terasa betapa bertuahnya mereka kerana tiada dosa yang di tanggung.jika di bandingkan dengan ana?... Allah...jauh bezanya..

di UKM ketika tu ada Karnival Premier Za'aba, Kolej Pendeta Za'aba.. macam2 jualan ada..huhu... tapi kami hanya melawat sekejap je sebab dah tengah malam time tu..

apa2 pun first time jadi fasi ni best! TAPI penat asyik berdiri je..perempuan tak elok berdiri terlalu lama..huhu...betul kan? jadi ana sekejap2 duduk beberapa minit..

huhu..teringat pula masa mula2 kena bersua muka dengan fasi lelaki dengan kak long ana sementara tunggu adik2 tu datang.. bila diorang tahu ana sekolah biasa diorang dah buat muka terkejut..Allah... huhu..pelik ke orang bukan sekolah agama pakai tudung labuh?? huhu..sobar jela.. sampai ada ustaz tu tanya kat ana "betul ke bukan sekolah agama? ambil apa kat sekolah? ambil stam ke?" Allah..huhu...aish...segan betul.. =.=' tapi kena la jawab...

pengalaman pengalaman :)

apa2 pun Alhamdulillah di beri peluang jadi fasi...walaupun baru first time.. :)
sekian saja... RINDU ADIK2 KAKCIK! :D
belajar elok2 ye..mudah2an kita jumpa lagi..insyaAllah...

wassalam (^_^)


No comments:

Post a Comment