dia tidak akan MENYENTUHMU sebelum bernikah denganmu...
dia tidak akan MEMANGGILMU SAYANG sebelum bernikah denganmu...
dia tidak MELIHAT AURATMU sebelum bernikah denganmu...
dia tidak akan menyebabkanmu LALAI DARI MENJADI HAMBA ALLAH YANG BAIK.
wallahu'alam. :)

Saturday, May 14, 2011

Moga Terus di JalanNya.

Assalamu'alaikum...

Allah~ lebih kurang tinggal seminggu je lagi ana akan ke KUIS... risau juga di buatnya.. Maklumlah tak pernah duduk asrama keran sebelum ni nak masuk asrama ayah tak bagi pula.. tak apa la..ini pengalaman pertama..insyaAllah :)

apa yang merisaukan adalah bagaimana ana di sana nanti... risau "jatuh" itulah yang merisaukan diri ini...sejak dari bangku sekolah ana tekad untuk masa ke U/kolej yang beterasakan ISLAM kerana ana sangat2 rindukan suasana Islam yang ana tidak dapat di sekolah ana dulu...

Alangkah beruntungnya kalian yang bersekolah agama/maahad/madrasah dan sebagainya yang memang menjalankan suasana ISLAM sepanjang masa di sekolah.. jangan sia2kan apa yang kalian belajar di sana dahulu..berbanding kami yang bersekolah harian yang KURANG menjalankan suasana ISLAM... sedih...itu lah yang boleh ana katakan... tidak perlu ana mengulas kerana ana pasti kalian faham... :)

ada sahabat tanya "bagaimana antunna mampu sekolah di sekolah macam tu?". agak2 kalian apa yang kami jawab? andai kalian yang tak pernah sekolah harian yang biasa...rasa lah sendiri bagaimana kami laluinya... :)

terkadang tertanya2 jua bagaimana kami boleh laluinya ya?? huhu..Wallahu'alam..

Doakan ana dan kalian terus berada di atas jalanNYA... insyaAllah... moga Allah Redho.. (^_^)



"Dalam tubuh anak adam itu ada seketul daging,kalau baik daging yang seketul ini maka baiklah keseluruhan tubuhnya,jika buruk seketul daging itu maka buruklah keseluruhannya,ketahuilah olehmu itu ialah hati".

Beruntung kita yang membersihkan hati !

Hidup di dunia ini Keseronokan dan Kebahagiaannya Sementara...

Akhirat la Kehidupan Abadi...


No comments:

Post a Comment